Loading...

資料庫

時代講場文章(至2017年2月14日)

誰的佳音,誰的平安?

之前有幾位前輩都有分享好多對扶貧、貧窮問題嘅見解,小弟唔再多寫呢啲理論,反而想用啲實際啲嘅處境同大家諗下咩叫關懷,咩叫同理心,每個例子都係我地親自落到區聽到嘅,唔係空想出嚟,而且反思嘅位仲係由街坊同參與者互相構成嘅,大家不妨諗下又試下落下區感受下社區點睇一啲人與事。

廿四號晚平安夜我地落左區去接觸街坊,有組行到一個公園,搵番一個早年喺到遇到嘅伯伯,佢問到伯伯知唔知今日係咩日子,伯伯:「知道,今晚係平安夜,平安夜基督徒先至出現……」呢句話令參與者印象深刻同反思到,我地嘅教會嘅門,係唔係大時大節先至會打開同出嚟呢?

嗱,咁你咁講教會又實話你做乜批評教會,但係你會見到,參與者唔係貿貿然去講呢啲嘢,況且佢根本冇批評教會嘅動機,只係因為接觸嘅對象同聽倒嘅心聲太真實,令佢心裡面有所反思,諗緊教會同社區之間嘅關係。平安夜係記念耶穌降生,要將呢個好信息分享俾人知,到今時今日,其實又點會冇人知平安夜嘅意義架?對於街坊嚟講,代入啲去諗,一個喺平安夜仲開緊工,心裡面仲諗緊: 「就嚟月尾手頭好緊,下個月仲要過年點算?」嘅人嚟講,平安夜真係可以平安?我地一句耶穌愛你可以安慰倒佢咩?

嗱你又可以話我 : 「你咁講就唔係好屬靈啦,耶穌嘅愛係真係可以安慰到人架。」呢樣嘢我明,但我會嘗試再諗多一點,呢份愛嘅彰顯或者呢個接觸街坊嘅舉動只係一個「耶穌愛街坊」嘅一個開始,唔係剩係廿四號晚,點解呀?你有耳可聽街坊講:「知道,今晚係平安夜,平安夜基督徒先至出現……」原來喺街坊眼中我地嘅愛只係喺平安夜先出現(想講唔係得呢個街坊咁講,而係不斷有街坊咁樣同參與者講過,每一年都係)。咁你又會話我啦 : 「嗱,咁你又唔好以偏概全喎,有好多教會都有做社關架啦,好多都有做扶貧工作喎。」係,呢樣我都知,係有教會去做緊,不過係唔係好多呢,咁大家可以睇番教新二○一四年最新嘅教會調查報告,喺呢度又唔需要多評亦未輪到我地去評啦。

剩係平安夜出嚟又好,定係已經做緊都好,我地都嘗試問一個問題:究竟教會係為社區而存在喺到,定係社區係為教會而存在呢?若果後者,社區係為教會而存在嘅話,即係教會喺社區做嘅所有嘢嘅目的都係為左教會而做,為左教會嘅發展,方向以及教會所詮釋嘅國度觀而去做社區嘅工作,咁能唔能夠對應倒社區嘅需要呢?

我記得有次見到有隊人上左去準備重建嘅唐樓報佳音,但呢班人原來唔知呢個範圍要重建,結果上左去同啲街坊講:「祝福你呀!耶穌同你一齊,你地會住得好開心架!」真係一講就令街坊把幾火,街坊以為班人幸災樂禍,於是講番佢地轉頭:「祝你個福呀,就嚟俾人趕走冇屋住啦,嚟攞景定贈慶呀,下?」嚇到班人一路講祝福你祝福你咁快步離開幢唐樓。

報佳音傳福音嘅活動絕對是一件美事,與街坊分享你嘅信仰都唔係唔好,但我地去做呢啲嘢嘅時候,心裡面究竟有冇代入一班街坊嘅處境去諗,又有冇諗到喺佢地嘅處境,福音、佳音係代表啲咩呢?會唔會係了解佢地嘅憂慮同重擔,承載一下基層嘅狀況,與之同行會係表達福音嘅一種呢?若我地願意站喺街坊嘅角度去諗平安夜嘅意義,又會否係讓佢地呢個被壓迫嘅底層生活得到一點安慰同平安?又或喺資本主義功利主義運作下嘅社會中,一班未被主流認同嘅勞動階層,對佢地作出真誠嘅欣賞同認同呢?

最後,當教會係嘗試為左社區而存在嘅時候,相信我地嘅視野同角度會更社會性向度,更為社區及街坊著想,以僕人嘅心去接待佢地,而唔係要街坊進入我地嘅屬靈系統中,讓信仰、讓佳音成為更融入鄰舍及受壓迫者嘅生活,唔好坐喺安舒嘅四幅牆裡隔岸觀火。

Donationcall